Min bok/böcker

Jag läser en serie som heter " House of night". Serien är i 8 delar. Den är på svenska men översatt från engelska.
Jag är typ i mitten av sjunde boken.
 
Handling:
Det handlar om en tjej som heter Zoey. Hon är först en vanlig tjej tills det kommer en spårare till hennes skola och märker henne med en månskära i pannan, hon har  blivit en vampyr. Hennes nya liv börjar och hon måste flytta till Nattens hus (en skola för vampyrer). Hon har inga vänner till en början, förutom sin människopojkvän, men hon hittar ganska snabbt en gäng som hon kommer väldigt nära. Hon börjar utvecklas så som ingen annan och börjar märka att hon har speciella krafter. Zoey hamnar i en svår situation men tar sig ur den på ett bra sätt. Hon får en TILL pojkvän och börjar märka konstiga saker på sin översteprästinna, Neferet, som också är hennes mentor. Hon börjar att ljuga och har många hemligheter så hon blir lämnad och allt går dåligt. Zoeys bästa vän dör. Allt rasar. Någonstans får Zoey en TILL pojkvän (3?!?!?!) som även blir hennes soldat. Sedan visar det sig att dom på Nattens hus inte är dom enda vampyrerna? Lite senare kommer Kalona in i bilden, han är en muterad fårgelman. Det blir "krig". Zoeys gäng försöker fortfarande lösa gåtan om Neferet. Dom får åka till en ö där högsta rådet sitter. Hennes människopojkvän blir dödad framför Zoeys ögon...
 
Tänker inte säga så mycket mer, kan ju förstöra för folk som läser/ tänker läsa.
 
Jag tycker böckerna är ASBRA!
För att man ska kunna läsa dom tror jag att man måste ha fantasi.. Och kunna tänka sig saker som inte finns.. Annars tror jag det blir tråkigt. Och det är ungdomsböcker.
Böckerna finns i pocketform, vet inte om dom finns som vanlig bok..
Dom kostar ungefär runt 80:-
 
Fråga gärna om du vill veta något utöver det jag har skrivit!
Ca. 400-450 sidor
 

Lad ett mynt så ni ska se hur stor texten är!
Puss hej ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback